torstai 17. toukokuuta 2012

Ärsytyskynnys ylitetty

Jos et nää omassa elämässäsi mitään hyvää, TEE jotain. Älä istu vain valittamassa, miten sinulla on vaikeaa. Älä tule minulle sanomaan, että minä en tiedä kärsimyksestä mitään. Sinä et ilmeisesti tiedä, tai halua ymmärtää, mitä minä olen kokenut. Voin olla tukenasi ahdistuksessa, mutta älä väheksy minun suruani. Älä väheksy minun ongelmiani.

Ei minun elämäni ole ollut kovin kadehdittavaa. Jos tuntisit minut paremmin, osaisitko silloinkaan ajatella eri tavoin? Kuitenkin tiedät, mitä olen joutunut kokemaan. Lapsena, nuorena aikuisena, äitinä. Sinulla ei ole oikeutta sanoa, että en tiedä mitä kärsimys on. Sinulla ei ole oikeutta vetää minun suruani itseesi, ja päivitellä, miten sinulla on asiat sentään VIELÄ huonommin. Jos et jaksa kuunnella, sano se. Sen kestän. Jos pyydät minua kertomaan omasta olostani ja sen päälle vähättelet minua, sitä en halua. Parempi, että puhumme siis vain turvallisista aiheista. En jaksa olla sinulle oman itsetuntosi pönkittäjä. 

En kaipaa ystäväkseni sellaista, joka ensiksi haluaa kuulla, miten hyvä ja hieno on, jotta voi itseään sitten arvostella ja vähätellä, jotta minä vielä uudestaan kehuisin ja lisää "silittäisin"  egoa. Ei minun tarvitse. Jos et sinä itseäsi arvosta, tuskin sitä tekevät muutkaan. Jos sinä mollaat itseäsi, on muidenkin helppo sinua mollata.

Jos haluat vain kertoa, miten sinua ei kukaan rakasta, miksi et halua muutosta? Miksi et halua oppia itse rakastamaan itseäsi? Miksi SINÄ et arvosta sinua? Minä arvostan, mutta en kauaa. Jos päättää jääräpäisesti käpertyä katkeruuteen ja toisten ihmisten kadehtimiseen, niin silloin en sinua kaipaa. Muutos lähtee sinusta itsestäsi. Ei kukaan toinen voi sinulle onnea tarjottimella antaa.

Sinä kommentoit kaikkeen: "Sinulla on mies ja lapset, sinulla on joku jonka vuoksi elää". Itse et kuitenkaan ole valmis riskiä ottamaan. Et uskalla rakastua, ettei sinuun vain sattuisi. Et uskalla, vaikka haluaisit perheen. Kaipuutasi on vaikea katsoa, koska et myöskään halua ymmärtää, että SINUN täytyy se muutos tehdä. Minä en voi puolestasi sinulle perhettä tilata.

Jokainen meistä pelaa niillä korteilla jotka meille on annettu. Minulla on nämä kortit. Minä teen niistä elämäni niin hyväksi kuin mahdollista. Olen tehnyt sen valinnan, että haluan olla onnellinen. Haluatko sinä valita niin? Koska se valinta on tehtävä joka päivä.

Toivon sinulle pelkkää hyvää. Toivon, että opit rakastamaan itseäsi. Toivon, että opit arvostamaan itseäsi. Toivon, että opit löytämään päivästä ne hyvät hetket. Toivon, että huomaat ne monet ihmiset, jotka sinusta välittävät. Toivon, että opit olemaan onnellinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti